de Cruise door de 3 kloven en de dam - Reisverslag uit Wuchang, China van bobenlineke - WaarBenJij.nu de Cruise door de 3 kloven en de dam - Reisverslag uit Wuchang, China van bobenlineke - WaarBenJij.nu

de Cruise door de 3 kloven en de dam

Blijf op de hoogte en volg bobenlineke

17 Mei 2014 | China, Wuchang

Dear friends en Family

We zijn vanuit Choqging 2 uur met de bus naar de boot gereden, mooietocht door de bergen
Op de boot wisten we niet wat we meemaakten, heerlijke kamer met balkon, lekker eten en mooie films over China en Tibet gezien
Leuke mensen ontmoet, die net als wij individueel reizen, maar wel alles in hun land hadden geboekt, maakt het een stuk makkelijker
Mooie excursies gemaakt vanaf de boot naar een heel oud klooster, met tempels
Deze lag op een heuvel, waar je over een brug moest om er te komen, in de winter komt het water daar heel hoog te staan, paar jaar geleden was er een overstroming, waarbij hele dorpen zijn verwoest, het klooster lag hoog genoeg, dus is bespaard gebleven
De 2e dag gingen we vanaf de boot naar een kleinere Ferry,ineen prachtige kloof gevaren, vanwaar we weer in roeiboten, door een smalle kloof gingen varen, wat genoten we van de mooie groene bergen en de kliffen, de mensen die hier wonen zijn uit hun huizen verjaagd omdat de grote dam er moest komen, dus hele dorpen onder water, veel leed,er werden hogerop wel nieuwe huizen gebouwd , maar de boeren moesten helemaal opnieuw hun land aanleggen, vaak honderden km verder, families werden uit elkaar gehaald op die manier
De mannen trokken ons met de roeiboot langs de rivier met een touw, heel zwaar, later gingen ze weer naar hun huizen, 2 uur lopen door de bergen
3e dag naar de 3 kloven dam, boot ging 'snachts door 5 sluizen
Grootste dam ter wereld, uiteindelijk maar 10% van de totale energie wat het opleverd, maar hierdoor geen overstromingen meer
We hebben een verkeerde stad uitgekozen om naar te vliegen, daarom morgen na de vlucht met de bus(5 uur) terugrijden naar Guilin , daar is het prachtig volgens de berichten , helaas 2 dagen later
Groetjes, Bob en Lineke

• 18 Mei 2014 - 19:35

Ingrid:

Hoi Lieverds,

Zo die cruiseboot ziet er lekker luxe uit, dat was wel even genieten denk ik. Verder weer prachtige foto's en een mooi verslag. Jammer van de verkeerde keuze, is niet anders. De tijd gaat wel dringen hoor :)
    Maak een heerlijke laatste week van!!!! Hoop dat het mooie weer hier aanhoudt, momenteel heerlijk.

Liefs,
    Ingrid

• 20 Mei 2014 - 21:44

Ingeborg En Ron:

Gaaf zo'n hotelboot! Zo bekijk je de boel 's vanaf het water. Prachtige foto's!
    Enjoy your last week!!!!!
    liefs uit Nieuw-Vennep