Beijing - Reisverslag uit Jingshan, China van bobenlineke - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Jingshan, China van bobenlineke - WaarBenJij.nu

Beijing

Blijf op de hoogte en volg bobenlineke

09 Mei 2014 | China, Jingshan

Lieve mensen
De snelle trein brengt ons met meer dan 300 km/uur naar Beijing
Zeer comfortabel!
We verblijven 5 dagen in een leuk hostel, in 1 van de Hutongs van Beijing
Een hutong is een typisch Chinese woonwijk, met kleine huisjes, winkeltjes, eethuisjes in kleine straatjes
De Chinezen zijn zeer luidruchtig, spugen en rochelen er op los, ook in restaurants, maar ze kunnen ook behulpzaam zijn, ook al is de communicatie zeer lastig
We zijn naar de Verboden Stad geweest met zijn mooie paleizen en tempels van de 14 keizers die tot 500 jaar geleden, daar woonden, dit was in de Mingdynasty
Heel groot complex, kun je een dag doorbrengen
We hebben goed weer, al hangt er altijd smog in Beijing
Daar in de buurt is ook het paleis van de hemelse vrede met het museum en het Masoleum, waar Mao opgebaard ligt, het plein is bekend door de studenten die daar ivm demonstraties gedood zijn door het leger in de 70 er jaren, mogelijk 2000 studenten,de partij was toen nog minder tolerant
Iedereen wordt gecontroleerd voordat je het plein oploopt, zo ook in de metrostations
Volgende dag naar het zomerpaleis van de keizers, mooie vertrekken, tempels met Buda's, liggend aan meren, met rondom parken, veel rustiger dan de verboden stad, we hebben daar gevaren naar de overkant, daardoor mooi uitzicht op de tempels en bruggen
s'Avonds naar een Acrobaten voorstelling,vergelijkbaar met het Chinees Staatscircus, geweldig om te zien!
Volgende dag naar de Chinese muur,moet je natuurlijk geweest zijn, de muur ligt in de bergen, we zijn er met de kabelbaan naar toe gegaan,boven allemaal trappen, omringt door muren ,
Je kunt een gedeelte belopen, de muur is 6000 km lang en sommige gedeeltes zijn 2000 jaar oud, er zijn gedeeltes die al 20 keer gerenoveerd zijn
Ik kon helaas niet ver komen met mijn rug, maar het was zeer indrukwekkend, zo midden in het berglandschap
Gisteravond naar de avondmarkt geweest, waar je van alles kunt eten, zoals slangen, spinnen , zeesterren, larven, maar ook gefrituurde banaan en op saté lijkende gerechten
Morgen treinen we weer verder naar Xian, waar je het terracottaleger hebt
We willen ook een cruise over de rivier gaan maken van 3 dagen
Ook willen we heel graag de bergen en het platte land zien,we hebben genoeg steden gezien de laatste tijd, we hopen het daar te kunnen regelen
Tot in Xian!

• 09 Mei 2014 - 13:19

Hes:

Wat een belevenissen weer!
    Indrukwekkend die muur lijkt me, zo oud en zó lang, wow!
    Balen van je rug zeg! Sterkte!
    Wat een eng eten hebben ze daar? Smaakt t wel of geen slang of spin geprobeerd?
    Veel plezier verder!

• 09 Mei 2014 - 15:28

Robert:

Leuk om mijn dochter zo tussen het etenswaar te zien, blijven rare beestjes...

• 09 Mei 2014 - 19:25

Anja:

Wat een prachtige kleindochter hebben jullie!

• 10 Mei 2014 - 20:38

Peter En Cora:

Wat een prachtige foto,s zijn dat toch weer. Best wel een eind lopen over die muur, hoeveel km was die ook al weer. Ach ik zoek het wel op bij google. Geniet er nog maar even van want over ruim twee weken zien we jullie weer. X van ons.

• 11 Mei 2014 - 10:11

Ron En Ingeborg:

Wat moet dat een werk geweest zijn om die muur te bouwen!!!!
    Hoop dat jullie nog meer moois op t platteland van China zullen beleven en genieten van de 3-daagse cruise.
    Zuig alles in jullie op en maak mooie plaatjes voor ons,
    knuffels uit Nieuw-Vennep

• 11 Mei 2014 - 20:35

Lex:

Ziet er goed uit!
    Geniet ervan

Lex

• 12 Mei 2014 - 08:09

Marcel,Esther En Kids:

Gisteren bij Pa en Ma jullie via skype gezien,mooi dat dat kan allemaal tegenwoordig.
    Wat een vies gedoe met dat gespuug en geroggel,maar misschien komt dat van al die spinnen en slangen eten.

Jullie missen niets aan het weer in Nederland ,herfstachtig

Tot over 2 weken