Hong Kong - Reisverslag uit Tsim Sha Tsui, Hong Kong van bobenlineke - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Tsim Sha Tsui, Hong Kong van bobenlineke - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg bobenlineke

02 Mei 2014 | Hong Kong, Tsim Sha Tsui

Het was een lange maar goede vlucht naar Hong Kong
Wat een wereldstad!
Hostel was primitief, maar schoon en netjes, we hebben er 4 nachten geslapen,
1e dag visum geregeld,duurde 4 dagen, voordat deze klaar was
Meteen dezelfde dag ticket geboekt naar Shanghai, ook een hotel via internet
Vanmiddag om 13 uur is het visum klaar, we vliegen 17.30
Hong Kong is allemaal hoogbouw,met heel veel wolkenkrabbers,veel mensen en vreselijk druk,wij zitten in de wijk,Kowlow
Moderne stad met mooie dure winkelcentra,maar ook kleine Chinese winkeltjes en heel veel leuke markten,mooi aangelegde parken, musea,kunst
Het is hier echt Azië met z'n eetcultuur, heerlijk!
De promenade langs het waterfront,is erg mooi, met uitzicht op het Hong Kong eiland met z'n mooie skyline, met de Ferry naar toe gevaren, ook heel veel gelopen en de bussen genomen,
Hong
Om 20 u 'savonds is er een laser/ licht show vanaf de promenade te zien, ongelofelijk knap gedaan,op het ritme van de muziek,geprojecteerd vanaf en op de wolkenkrabbers over het water
We zijn met de oude tram naar boven gegaan, op de berg, waar je in een regenwoud beland, met uitzicht over de wolkenkrabbers
Vanaf Shanghai moeten we weer alles verder regelen, spannend, we hebben de Lonely Planet en een soort woordenboek gedownload,Chinezen spreken nauwelijks tot geen engels, we gaan het beleven, spannend!
Veel liefs, tot in Shanghai!

• 02 Mei 2014 - 11:04

Hes:

Wat een verschil met al die mooie natuur met zijn dieren en groen!
    Lopen jullie ook met mondkapjes voor? Het is volgens mij 365 dagen per jaar "bewolkt" daar, smog??
    Evengoed veel plezier!

• 03 Mei 2014 - 21:21

Marieke:

lieve reizigers,
    De koek is nog niet op. Van de rust in de reuring.
    Wat een bijzondere wereld ,en mooie foto,s weer.
    En ik krijg niet de indruk dat jullie er genoeg van hebben ,het is een leefstijl geworden.
    Het is dacht ik de laatste maand van de reis ,en Lineke je ouders zullen toch wel erg blij zijn
    om jullie weer in de armen te sluiten.
    En door de verslagen foto,s en skype zijn wij er allemaal wel een beetje bij geweest .
    Fantastisch hoor ,dat scheelt ons een hoop tijd en geld. (geintje).
    Dat nemen ze jullie niet meer af,en geniet nog van deze wondere wereld.
    Ergens toch ook een beetje voorouders van Bob ,beetje spleetogen.
    Robert lijkt ook een beetje ,heel klein beetje chinees.
    Nog verre familie op het spoor??
    Kom toch maar weer terug,over een paar weken,Lineke moet nog een oudemannehuis
    starten,en de veluwe is ook mooi.
    Al weet ik dat nu ook niet meer .goede reis en kus van Marieke

• 04 Mei 2014 - 08:47

Marianne En Dirk:

Wat fantastisch weer allemaal,wij kennen Honkong alleen maar van het vliegveld haha.
    Wat hebben jullie veel moois gezien, jullie hebben het toch maar mooi gedaan, waar andere mensen alleen maar van dromen en zeggen dat ze het gaan doen, maar nooit doen.

Geniet nog van al het moois in de laatste paar weken en een goede reis terug.
    Bedankt voor alle foto's en verhalen, we hebben genoten.
    Marianne en Dirk

• 04 Mei 2014 - 11:46

Pa EnMa:

Dit is heel iets anders wat jullie gewend waren,maar wel een belevenis.
    Nog even dan gaan wij jullie kleinkind zien,wij verheugen ons hierop maar jullie tijd komt ook.
    Vanmiddag verjaardag van Sjoerd vieren,het is hier zonnig maar fris.
    Wat fijn dat de hotels zo schoon zijn,lijkt ons beter dan een tent.
    Tot over ruim drie weken.
    kus Mams en Paps