we schieten al aardig op - Reisverslag uit Mount Isa, Australië van bobenlineke - WaarBenJij.nu we schieten al aardig op - Reisverslag uit Mount Isa, Australië van bobenlineke - WaarBenJij.nu

we schieten al aardig op

Blijf op de hoogte en volg bobenlineke

06 Maart 2014 | Australië, Mount Isa

Langzaam veranderd de omgeving van een droge hete woestijn in een groene vlakte met Eucaliptusbomen
Het is nog steeds 38 graden, maar een vochtiger klimaat, het regent hier nogal eens, zijn ook vaak overstromingen, meer tropisch
Soms 500 km geen dorp te bekennen,wel Roadhouses,waar je kan tanken ,aparte gewaarwording, soort HillyBilly's die daar wonen, godsverlaten, dan rijden wij nog over de asfaltweg , de 4 wheeldrive's nemen vaak de gravelroads, zo ontmoetten we 3 x een Zwitserse jongen met zo'n auto, de 3e keer vertelde hij dat hij over de kop was gevlogen in een bocht,auto in brand, Total loss, hij had gelukkig alleen wat schaafwonden, maar het duurde uren voordat er iemand langs reed, afschuwelijk in die hitte en met al die vliegen
Nog 900 km dan zijn we in Townsville(Great Barrière Reef)
Vanmorgen stond ik gezellig onder de douche met een paar flinke torren, zie ik ineens mijn slipper, langzaam weglopen, zat er dus een tor onder, je kon me wegdragen, moest zo lachen, even daarna aan het ontbijt worden we vergezeld door een joekel van een groene sprinkhaan, die echt met z'n koppie van de een naar de ander kijkt, echt leuk!
We hebben tussendoor de Flying Doctors bezocht, museum en film gezien, erg interessant en nuttig werk,nodig voor de mensen die in de middle off nowhere wonen
Ik heb nog gevraagd of ze een vacature hadden(geintje)
Lieve groetjes

  • 06 Maart 2014 - 11:32

    Marieke:

    Lieve,avonturiers,
    Zo de torren leven daar op grote voet,het zal zeker een grappig gezicht geweest zijn .hoe verplaats je stiekem een toerist .
    En langs de route een geschaafde Zwitser tegenkomen,je maakt wat mee.
    Ik bespeur toch een beetje heimwee naar het zorgen Lineke ,de flying doctors?
    Of het avontuur ,denk ik .
    Na een fantastische week op Malta,ben ik nog aan het nagenieten.
    Onze kinderen hebben natuurtalent,heel relaxte ouders,zit in de genen .
    Maar ht kuiltje in Joni,s kin ,is van Horseling,Bart is blij.
    Fijn dat jullie zo goed gaan ,of melden jullie geen tegenslag ?
    Veel geluk op jullie pad nog ,en kijk uit voor de holtorren en de de woelratten.
    Liefs van Marieke.

  • 07 Maart 2014 - 11:42

    Ron En Ingeborg:

    Hebben jullie die sprinkhaan nog een naam gegeven?(Flip van Maja de Bij.....JOEPLA!)
    Ik zie het plaatje voor me, onder de douche met de torren op slipperjacht, hahaha.

    Wij proberen hier een voorstelling te maken van wat jullie allemaal zien en meemaken, en na al die reisverslagen hebben we toch het gevoel een beetje mee op reis te zijn....fantastisch!!!!!!
    liefs fam. Banen

  • 10 Maart 2014 - 15:50

    Hes:

    Even tussendoor jullie site lezen! Zit op het Noordeinde, pc staat te uploaden dus goed excuus! Die tor, hahahahaha, dat was vast een enorm stom gezicht, die denkt ook, hoppa die heb ik nog niet, meenemen!
    Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

bobenlineke

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 48732

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 28 Mei 2014

Rondje wereld

Landen bezocht: