op naar het volgende avontuur - Reisverslag uit Coober Pedy, Australië van bobenlineke - WaarBenJij.nu op naar het volgende avontuur - Reisverslag uit Coober Pedy, Australië van bobenlineke - WaarBenJij.nu

op naar het volgende avontuur

Blijf op de hoogte en volg bobenlineke

25 Februari 2014 | Australië, Coober Pedy

Lieve mensen, bedankt voor de felicitaties, foto volgt, voor degene die geen FB hebben
We zijn nu onderweg naar Alice Springs, gaan daar naar parken en naar de wereldberoemde rots, Ayers/Uruburu
Dit ligt 1500 km in 't centum van Australie, midden in de Dessert
Nu een stop in Coober Pedy
Slapen ondergronds in een mijn in ons eigen tentje, vanavond gaan we een nog in werkingzijnde mijn bezichtigen, daar zijn Opal stenen te vinden
De kerk is ook ondergronds hier, het is dan ook bijna 40 graden
onderweg bijna niemand tegengekomen, alleen wat vrachtauto 's met meerdere aanhangers, zij rijden vaak de kangoeroes aan, die loggen in grote getalen langs de weg , met daarop gieren die de kadavers verorberen , ook wel Emoes gezien en verder rood landschap met wat bossages en zoutvlaktes
We weten nog niet wat we na Alice Springs doen, of doorsteken naar de oostkust of binnendoor terug
De noordoostkust heeft overstromingen momenteel, maar voorlopig eerst naar het midden
Wordt vervolgt.....

  • 26 Februari 2014 - 12:50

    Ingrid:

    Wat klinkt het allemaal weer mooi. Veel plezier en goede reis!!!
    Zou maar niet voor de overstromingen gaan, als jullie straks terug zijn zie je hier weer water genoeg :).

    Liefs
    Ingrid

  • 28 Februari 2014 - 20:31

    Ernst:

    zag foto bij Yarco: tentje in een mijn, lekker droog.
    mag zeker geen kampvuur maken.
    ben weer begonnen met aboriginal art.
    dus als je wat tegen komt houd ik me aan bevolen.
    zie je een mooi disign maak foto's voor me aub.
    oma hod is nu bij ons met de taxi.
    als je haar belt heeft ze jullie nieuws te vertellen.
    SOLONG broertje

  • 04 Maart 2014 - 22:05

    Hes:

    Ondergronds slapen? Hoe moet ik me dát voorstellen dan?
    Wauw Opal, veel gezien? Kleurrijk he? Ook wat meegenomen.......? Mag zeker niet.....
    Aaahhhh die dooie kangoeroes, net als hier dooie vogels zeker?
    Is toch geen klein beesie.......
    Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

bobenlineke

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 48739

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 28 Mei 2014

Rondje wereld

Landen bezocht: