Het mooie landschap van China - Reisverslag uit Yangshuo, China van bobenlineke - WaarBenJij.nu Het mooie landschap van China - Reisverslag uit Yangshuo, China van bobenlineke - WaarBenJij.nu

Het mooie landschap van China

Blijf op de hoogte en volg bobenlineke

22 Mei 2014 | China, Yangshuo

Lieve mensen
Dit wordt het laatste verslag vanuit het indrukwekkende China
Na 2 dagen vliegen, bussen en treinen in Guilin,we zitten in een mooi hostel aan de rivier, ontmoeten weer leuke mensen en hebben een lange busreis gemaakt door het mooie landschap naar de rijst- terrassen, die vanaf 1100 meter in de valley liggen, omringt door hoge bergen
De busreis was al een beleving, wat een capriolen worden er uitgehaald op de wegen, je zit echt met kromme tenen, doodeng
De gigantische rijstvelden worden door etnische minderheden bewerkt, zij wonen in de dorpen op de rijstvelden
De vrouwen hebben haar tot op de grond, ze leggen dit in een mooie rol op hun hoofd en dragen kleurrijke folklore kleding
De volgende dag gaan we met bamboe vlotten de rivier afzakken naar Yangshuo, het landschap is prachtig door het imposante Karstgebergte, hoge spitsvormige bergen, zeer groen met rotspieken, we kijken onze ogen uit
Wij hebben onze bagage meegenomen en blijven in het schitterende sprookjesachtige Yangshuo, waar we 'smiddags weer een vlottentocht hebben over een andere rivier met stroomversnellingen
Daar laten de vissers ook zien hoe ze dmv aalscholvers vissen vangen
Deze zijn afgericht om grote vissen te vangen, ze hebben een touwtje om hun nek, zodat ze de vis niet door kunnen slikken,deze wordt uit de slokdarm gehaald van de aalscholver, ( wel zielig)
Zo vangt de visser zijn vis
Zoals ik al zei is Yangshuo een enig stadje, wat een verademing na al die grote, drukke steden, veelal Chinese toeristen, we hebben vaak leuk contact met ze,als ze een beetje Engels kennen, zijn erg vriendelijk
De meisjes kleden zich heel mooi aan, alsof ze naar een bruiloft gaan met super hoge hakken
Maar er is in China ook heel veel armoede en primitieve levensomstandigheden, zeker op het platte land
De economie holt hier vooruit, overal zijn ze aan het bouwen
Vandaag heerlijk door het Karstgebergte gefietst, tussen de rijstvelden, langs rivieren, weliswaar in de motregen, maar heerlijke temperaturen,we genieten volop van de natuur en blijven hier tot we via Hong Kong naar huis vliegen, dinsdag om 18.30 uur weer in Nederland
Morgenavond nog naar een mooie show,in de openlucht tussen de bergen,de choriografie is gedaan door degene die ook de openingsceremonie van de olympische spelen heeft verzorgd
Tot slot, iedereen bedankt voor het meebeleven van onze reis, de vele,leuke reacties keken we echt naar uit
Het was een bijzondere reis, onvergetelijk!
Amerika was heel avontuurlijk met zijn mooie natuurparken
Rarotonga was idyllisch
Nieuw Zeeland was wonderschoon met z'n mooie natuur, met als hoogtepunt dat de kinderen kwamen, onvergetelijk
Australie was geweldig, wat een kusten en dan de magische Uluru , midden in die woestijn
Het hoogtepunt was in Adelaide toen onze Joni geboren werd, heel bijzonder moment
Kortom veel om op terug te kijken en van na te genieten
Lieve groetjes van ons
Tot in Holland

• 22 Mei 2014 - 21:03

Marieke:

Jeeeeeetje Bob en Lineke.
    Wat ga ik dit missen ,altijd als ik de mail open ff kijken of er nieuws van jullie is.
    Prachtige foto,s ,nu ook weer uit china , v teken van dat kleine jongetje schitterend.
    En dan jullie samen als mooie afsluiting ,Bob zn, arm om Lineke heen,dat hebben jullie toch maar mooi volbracht.
    Heel erg bedankt voor jullie verhalen ,ik heb er van genoten .
    Een bijzonder jaar ,waar veel in gebeurde .
    En het volgende reisje naar Malta ?
    Ik wens jullie een heel goede reis terug ,het is best lekker in Nederland nu.
    En hopen op een warme zomer.
    liefs van Marieke

• 23 Mei 2014 - 23:36

Ernst:

eindelijk doet m'n pc het weer!!!
    tijdens m'n vorige reactie; vastloper.
    deed niks meer, had er zo de smoor in dat ik hem een gooi gaf.
    maar nju ben ik weer online.
    ik vroeg me al af of je een keus kan maken tussen de continenten.
    je hebt het mooi verwoord.
    ik heb toch wel genoten van jullie verslagen, al wist ik op een gegeven moment niet meer wat te antwoorden.
    soms werd het te veel; weer een mooie belevenis en foto.
    knap als je alles uitelkaar kan houden.
    het moet jullie zeker duizelen.
    eenmaal thuis heb je weer de tyd om alles op een rijtje te zetten.
    zal wel acclimatiseren zijn.
    tot gauw!!! (LIVE)
    BIG BROTHER WAS WATCHING YOU x

• 23 Mei 2014 - 23:42

Hes:

Jee tijd gaat snel!
    Bedankt voor het delen van jullie belevenissen!
    Goede reis en tot in Holland!
    Liefs Hes

• 24 Mei 2014 - 08:16

Tonnie:

Lineke en Bob. we hebben jullie de hele reis gevolgd en het kan niet anders jullie hebben een onvergetelijke reis gemaakt. Kom samen weer veilig thuis. Goede reis terug.
    Liefs Cees en Tonnie

• 24 Mei 2014 - 09:47

Judith:

Het was erg leuk om jullie zo te kunnen volgen! En ook al die mooie foto's...wauw!
    Wat moet het voor jullie raar zijn als jullie straks weer oude wetering inrijden...
    (heb ik altijd al na 3 weken vakantie hahaha...)
    Goede vlucht terug en tot snel
    Groetjes Judith

• 24 Mei 2014 - 09:51

Nel:

Lieve Lineke en Bob

Bedankt voor het meereizen via de mail. Ik heb ze opgeslagen, zodat als wij ooit die kant opgaan, we een mooi voorbeeld hebben.
    Goeie reis terug en tot dan

• 24 Mei 2014 - 11:31

Janny:

Hoi lieve Lineke en Bob
    Wat is de tijd snel gegaan, en wat zal ik inderdaad jullie reisverslagen missen!
    Maar straks kan ik weer even overlopen voor een bakkie en een praatje! Heerlijk!
    Heel erg bedankt voor jullie verhalen en erg mooie Fotos
    Doe het laatste stukje nog voorzichtig,goede vlucht en tot volgende week!

Liefs Janny

• 24 Mei 2014 - 20:03

Rinus En Anny:

Hoi Lineke en Bob
    Jullie reis zit er bijna op, wat is de tijd toch snel gegaan....
    Wij hebben van jullie reis genoten.
    Bedankt voor alle mooie reisverslagen, en de prachtige foto's....
    En een goede reis toegewenst van ons.

• 25 Mei 2014 - 19:24

Ron En Ingeborg:

Lieve Bob en Lineke,

Wat een prachtig eindverslag van jullie fantastische reis met zulke mooie foto's.
    Jullie zijn een goed team samen en hadden alles goed gepland en georganiseerd, petje af.
    Wij wensen jullie een voorspoedige terugreis met in jullie hoofd alle indrukken die jullie de afgelopen 9 maanden hebben opgedaan.
    Deze ervaring neemt niemand jullie meer af. We verheugen ons er wel erg op jullie weer te zien en te kunnen omhelzen. Tot gauw!!!!
    liefs uit Nieuw-Vennep

• 26 Mei 2014 - 15:56

Christa:

Wat hebben jullie een prachtige tijd beleefd!
    Heel leuk om het mee te beleven via jullie verslagen en foto's.
    Ik hoop jullie nu snel weer te zien!
    Liefs uit Alphen

• 26 Mei 2014 - 18:27

Lex:

Fijne reis naar huis !

• 31 Mei 2014 - 14:14

Cobi:

Welkom thuis, ik heb genoten van jullie reisverslagen en uiteraard de mooie foto's. Joni heeft je vast een hartelijk welkom geheten, eindelijk kunnen jullie knuffelen, heel bijzonder je eigen zoon vader te zien worden. Heel veel plezier met elkaar en ga snel een vlucht naar Malta boeken. Groetjes aan Rob en Janneke en Erik, wie weet tot ziens Cobi

• 10 Juni 2014 - 19:42

Marianne:

Hoi Bob en Lineke,
    We hebben genoten van jullie belevenissen, wat hebben jullie veel gezien en ook natuurlijk veel meegemaakt.
    Dit kunnen ze jullie nooit meer afpakken, waar mensen alleen van dromen en praten, hebben jullie echt gedaan.
    Fantastisch. Nu is het nagenieten natuurlijk.China wat een mooii landschap, die slangen als sate brrrrrrrrr en wat een lieve en mooie foto van jullie kleindochter.

Wij houden het maar op Spanje, in januari naar Tenerife en ikzelf ga met pensioen per 1 juli 2014.
    Daarna alle tijd om weer eens een afspraak te maken.
    Fijn dat jullie heelhuids weer thuisgekomen zijn tot gauw ziens
    Dirk en Marianne