Camperen in het oerwoud - Reisverslag uit Dum Dum, Australië van bobenlineke - WaarBenJij.nu Camperen in het oerwoud - Reisverslag uit Dum Dum, Australië van bobenlineke - WaarBenJij.nu

Camperen in het oerwoud

Blijf op de hoogte en volg bobenlineke

02 April 2014 | Australië, Dum Dum

Gold Coast viel ons een beetje tegen, natuurlijk is de zee en het strand prachtig, maar de skyline van Surfparadise lijkt wel op Dubai
Landinwaarts getrokken naar het regenwoud, mooie camping, waar vandaan het 20 km heen en weer hiken is naar de top van de Mount Warning
We hebben het in 2 dagen gedaan, vandaag naar de top geklommen, redelijk zwaar, maar prachtig, mooie grote bomen en palmbomen, waarin veel wild life, veel Kookaburra 's ,deze lijken heel hard te lachen, ook een vogel gehoord die steeds zegt: klaar voor de start ......af
Althans het lijkt erop,
Bob stond bijna op een python,( wurgslang) deze kroop langs het pad, later nog een in een boom gezien
Ook een hele grote salamander gezien, zie foto!
Laatste stuk was echt klauteren ,maar gelukkig hing er een ketting waar je je aan vast kon houden, anders veel te gevaarlijk
Wat een prachtige tocht !
Boven gekomen,1380 meter, rondom vele uitzichtpunten over het mooie landschap, goed helder weer, je kon de oceaan 50 km verderop zien(Byron Bay, gaan we morgen heen)
Heerlijk relaxte camping, wonen veel mensen in caravans en tenten, beetje alternatief
We ontmoeten veel mensen die ook een wereldreis maken, ook met kinderen, zij geven hun kinderen zelf les, gaaf hè !
Ze hebben geen boeken nodig voor aardrijkskunde
Is het weer nog lekker in Nederland?
Denk aan iedereen regelmatig, veel liefs, Bob en Lineke

• 02 April 2014 - 16:21

Hes:

Wauw wat een klim, Bob liep (weer?) voorop zo aan de foto te zien?!
    Voor een prachtig uitzicht loop je wel naar boven hè, te nieuwsgierig wat je nu weer voor moois kunt aanschouwen!
    En die slang........brrrrrr, nee leuk!
    Leuk dat jullie zoveel mensen ontmoeten, die in principe allemaal hetzelfde doel hebben!
    Veel plezier!

• 03 April 2014 - 09:16

Nel:

Mooie foto van jullie "on top of the world". Wat zullen jullie hier ook nog lang van nagenieten!!
    Maar ook leuk voor ons om zo een beetje mee te kunnen reizen.
    Mooie voortzetting ....

• 03 April 2014 - 19:22

Peter En Cora:

Met al die mooie reisverhalen waan ik mezelf ook in die prachtige natuur, die wurgslang is natuurlijk wel wat minder vooral als je er bijna opstapt. Maar ja dat moet je maar voor lief nemen. Wat een mooie uitzichten zullen jullie gehad hebben vanaf de berg. Hier alles oké en we hebben nog steeds temperaturen met zomerse waarden. Dikke knuffel van ons xx

• 04 April 2014 - 21:09

Marieke :

Wat een ervaringen niet gewurgd en niet gebeten, ik heb steeds meer bewondering voor jullie lef. Of is het gewoon een film waar jullie voor een paar maanden in zijn gaan zitten dat geloof ik ook. Wij reizen maandag naar Malta zie jullie gauw op Skype. Kus Marieke mooi

• 06 April 2014 - 09:35

Geerlof:

Wat een uitputting op die berg maar je krijgt er wel wat voor terug.
    Leefde die slang,volgens mij bewoog die niet.
    Wij hebben vanmiddag verjaardag van de tweeling,worden 16.
    Wij zien elkaar weer op Skype.
    Dankzij het goede voorjaar is keukenhof erg mooi dit jaar,we gaan af en toe met de fiets
    Kus Mams en Paps

• 07 April 2014 - 22:47

Lex:

Ziet er weer prachtig uit !! Geniet er van !