Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van bobenlineke - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van bobenlineke - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg bobenlineke

26 Maart 2014 | Australië, Hervey Bay

Na een paar mooie dagen doorgebracht te hebben aan 1770, zijn we nu in Harvey's Bay
In 1770 is kapitein Cook voor het eerst aan land gegaan, op deze plek, nou er is bijna geen mooiere plaats om een land te ontdekken,het plaatsje ligt aan het eind van een landtong, met aan de ene kant de oceaan en aan de andere kant de baai, met een prachtig uitzicht op de bergen en zandbanken,de pelikanen zwemmen langs de baai, daar stonden wij met de tent, als je langs de baai, loopt kom je met eb allemaal kleine strandjes tegen, waar gewoon niemand is, weer heerlijk kunnen zwemmen, hier zijn geen giftige kwallen, wel steenvissen, die kunnen steken
Gisteren vanaf Harley Bay naar Fraser eiland geweest
Dit is een zandvlakte in zee,waar zich vegetatie op bevind dmv regenwoud
Je kunt hier alleen met 4 wheeldrive's rijden, alleen zandpaden en strand waar je over rijdt , wij waren met een soort truck/bus, onwijs gaaf om door dat rulle zand te rijden, over het strand gingen we wel 100 km per uur, de chauffeur kon het wel moet ik zeggen
Ophet strand ligt een schipwrak, van 80 jaar oud, ook mooie zandbergen langs de kust, wat net rotsen lijken, alle kleuren geel
Vanuit het oerwoud stroomt een riviertje naar het strand, dat is heel erg helder met wit zand op de bodem, heerlijk in mee laten gaan met de stroming
Ook in een meer gezwommen midden op het eiland, met hagelwit zand, ook super helder, echt een paradijseiland
Waar we voor kwamen waren de Dingo's, we hebben ze eindelijk gezien, wordt steeds voor gewaarschuwd , ze kunnen heel zijn, vergelijkbaar met wolven
Vandaag gaan we naar de sunshine coast, het weer houdt niet over,temperatuur is goed
Hopelijk is het in Nederland ook nog steeds mooi weer!
Wij hebben in Australie nog een maand, voordat we naar China gaan, hebben nog eea op programma staan,onze eindbestemming Sydney ligt 1500 km verder,
Heel veel liefs,Bob en Lineke

• 26 Maart 2014 - 00:42

Lea:

Heerlijk! Geniet, dan geniet ik hier ook! X

• 26 Maart 2014 - 08:59

Ron En Ingeborg:

Hoi luitjes,

Nog een volle maand Australie......heerlijk!!!!
    Geniet ervan, maar wij tellen hier wel af om jullie weer te zien.

• 26 Maart 2014 - 11:40

Hes:

Je kijkt je ogen uit!?
    Lijkt me super stoer met zo'n truck door het zand te crossen! Jullie gingen HARD zeg!
    Hier gaat t zo weer regenen, af en toe best al lekker buiten hoor maar nog ff te koud!
    Enjoy!!
    Liefs Hes

• 26 Maart 2014 - 16:23

Peter En Cora:

Helemaal fantastisch allemaal, en langzaam op weg naar het opera house in Sydney. Sydney is ook het enige wat ik tot dusver van Australië gezien heb. Een hele mooie stad. Lieve groetjes van ons

• 27 Maart 2014 - 15:23

Christa:

Wat maken jullie leuke dingen mee.
    Ik denk dat je er niet over uit gepraat raakt.
    Ik verheug mij al op ons eerste etentje!
    Gaaf om de verslagen te lezen.
    Liefs Christa