weer terug naar de kust - Reisverslag uit Charters Towers, Australië van bobenlineke - WaarBenJij.nu weer terug naar de kust - Reisverslag uit Charters Towers, Australië van bobenlineke - WaarBenJij.nu

weer terug naar de kust

Blijf op de hoogte en volg bobenlineke

14 Maart 2014 | Australië, Charters Towers

Het enige wat we van de cycloon hebben gemerkt is dat we met behoorlijke storm op zee zaten en 'snachts hadden we ipv een luchtbed een waterbed, door hevige regenval,Bob wilde al evacueren, maar dat was niet nodig achteraf, erg om gelachen later, maar op dat moment niet leuk
Cairns was een leuke stad, rond de schemer werd de lucht zwart van de Flying Foxen( vliegende honden) en in 1 boom zaten wel 1000 papegaaien , een herrie!
Aan de boulevard is een zwemstrand aangelegd, met vlak daarachter de zee, erg apart
We hebben gedoken/gesnorkeld op het Great Barrier Reef, het was voor mij het mooiste wat ik ooit gezien heb, ondanks dat de zee ruw was,er zwommen daar Napoleonvissen,giga groot, zie foto voor het verslag
De bootreis was voor veel mensen een drama, heel veel waren er zeeziek,terug storm en regen
We besloten om daarna via het binnenland richting het zuiden te gaan, alvorens weer naar de kust
Dit was prachtig!regenwouden met heel veel watervallen, kraters, hotsprings in de rivier,zo heet dat je je voeten op sommige plaatsen verbrandden, daar een cabine genomen,om in ieder geval de nacht droog over te komen,maar het weer is weer prima
Vannacht in een vulkaanpark gekampeerd, heerlijk rustig, vanmorgen weer kuddes kangoeroes die langshoppen, met kleintjes in de buidel, allerlei soorten vogels en veel vlinders
Boven rond een krater gewandeld,en een wandeling door de Bush ,prachtige natuur met steenplateau's en rotsformatie, lavarotsen
Lieve groeten, Bob en Lineke

• 14 Maart 2014 - 10:50

Peter En Cora:

Was denk wel heftig met storm op een boot. Ik word al zeeziek bij de gedachte, maar dat heb ik al als ik het pontje naar de kaag neem. Het lijkt me allemaal fantastisch die natuur met ook al die verschillende dieren die je elke dag weer tegen komt. Geniet er maar lekker van dan genieten wij met jullie mee. Dikke kus van ons.( ook voor jou Bob )

• 14 Maart 2014 - 21:51

Ernst:

wederom fantastische foto's.
    en weer een verhaal voor jullie memoires.
    bij frans en wendy geweest; 7 lammetjes geboren.
    met ma boodschappen gedaan in l'sd.
    zeurt alweer, gaat dus weer als vanouds.
    allemaal spullen laten staan in schaijk, die ze nu toch wil!
    is mijn schuld, want ik wil niet meer terug.
    er staat alleen maar zooi, waar de gieren op asen.
    van mij mochten ze, opzichter regelt oplevering.
    scheelt tijd en energie.
    ze was blij met jullie tel op haar senioren toestel.
    zondag komt tante tien op visite.
    liefs ernst

• 15 Maart 2014 - 10:11

Ron En Ingeborg:

Zo zo dat zijn weer hele mooie belevenissen. Zelfs Bob die wil evacueren? Dat we dat nog mogen lezen...
    = ;-)) Geniet van de mooie belevenissen en schrijf er lekker op los zodat wij ons in kunnen leven hoe jullie de wereld verkennen. Veel plezier!

• 16 Maart 2014 - 13:39

Marcel,Esther And The Kids:

Lieve lineke en Bob,

Wat een belevingen allemaal.
    Jullie zien er goed uit!

Wat zal het tegenvallen straks weer in het vlakke holland.

Hebben hier afgelopen week al voorjaar gehad,was heerlijk.
    Wordt nu weer minder ,maar zijn erg verwend.

Verder alles goed hier.

Geniet en blijf gezond.

• 16 Maart 2014 - 14:11

Hes:

Het mooiste wat je ooit gezien hebt? Je hebt je kleindochter nog niet int echt gezien, dát wordt nummer 1 hoor!
    Verhaal is weer prachtig, kan er alleen maar zelf plaatjes bij verzinnen!
    Klinkt echt super mooi!
    Enjoy! Liefs Hes

• 17 Maart 2014 - 14:38

Nel:

Nu weet ik, hoe die knuffel van onze kleinzoon heet, het is een napoleonvis!
    Australië lijkt me echt de wereld op z'n mooist, wat een ervaring.
    Nog veel plezier!