Centraal Australie - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van bobenlineke - WaarBenJij.nu Centraal Australie - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van bobenlineke - WaarBenJij.nu

Centraal Australie

Blijf op de hoogte en volg bobenlineke

04 Maart 2014 | Australië, Alice Springs

Lieve mensen
Even wennen aan de hitte en de vele vliegen, daarom een vliegennet, soms lastig eten, als je niet snel genoeg bent gaan er een paar mee naar binnen
Maar het is hier prachtig!
Uluru Rock is magisch, voor de Aboriginals heilig, ze willen niet dat je erop klimt, maar dat is een politieke kwestie,
Wij zijn erom heen gelopen, 10 km, zit vol met holen en grotten en dan die kleur!vuurrood tijdens de sunset
Veel historie rondom de rots
Daarna naar Alice Spring, een stadje waar veel Aboriginals wonen, ze hebben geen werk en krijgen uitkeringen, er is een alcoholprobleem bij velen, uitzichtloos bestaan, ze zijn ook niet geïntrigeerd met de blanke Australiërs, ben benieuwd of dit ooit zal veranderen, lijkt op Z Africa wat dat betreft
Van hieruit naar de MacDonnal Ranche, dit is een Nationaal Park, de weg is bijna 200 km lang met mooie bezienswaardigheden, mooie kliffen en canoyings , heerlijke koele poelen waar je in kan zwemmen, je kunt op veel plaatsen je tent opzetten
Langer dan een uur wandelen, lukt ons niet, te heet!
Morgen gaan we verder door de woestijn, 2000 km naar de Great Barrière Rif, als de wegen en het weer goed blijven tenminste
In de woestijn kun je kamelen, Dingo's , slangen, Kangoeroe's,tegen komen, maar die hebben we nog niet gezien
Wordt vervolgt......

• 04 Maart 2014 - 13:27

Nel:

Jeetje, wat prachtig weer, je lijkt wel een zeemeermin in een sprookje, Lineke

• 04 Maart 2014 - 21:04

Elza:

Hoi Lineke en Bob,

Beetje laat maar alsnog van harte gefeliciteerd met jullie kleindochter! Wat een lief klein meisje op de foto. Hoop dat alles goed gaat met moeder en kind, en vader natuurlijk ;)
    Wat een mooi gebied is dat waar jullie nu zijn. Zo blauw die lucht..........wauw.
    Handig die netjes over je gezicht tegen de vliegen / muggen. Moeten wij ook nog hebben als we gaan overnachten in Zweden deze zomer.
    Veel plezier daar!

liefs, Elza

• 04 Maart 2014 - 22:00

Hes:

Te heet?!
    ......hier laat het zonnetje zich af en tie zien, zondag koffie gedronken in de tuin, okay, mét onze jas aan! Maar ik ruik de lente!
    Vanmorgen was het weer koud!
    Lekker die vliegen, proteïne?! Alles door een rietje zou ik zeggen.
    Geniet van al dat moois.
    Hes